50mm ile Yağışlı Havada Çekim Yapmak


Cumartesi günkü fotoğraf atöylemiz açık havada  sokakların arasına dalıp insanların yaşam kesitlerinden kareler yakalamaya çalışacağız ve bu bizim için mutlu bir durum. Fakat ne var ki bu çekimi 50mm objektif  ile yapacağız. Buraya kadar herşey normal şimdi biraz da olasılıklardan bahsedelim. Hava durumu hafta sonu için yağış var diyor, aslında yağışlı havada farklı kareler çıkabilir belki ama evet işte o sorunlu kelime “ama”.
 Hala batery gripli kullanım için kendime uygun bir çanta bulamadığım için makineyi boynuma asarak dolaşıyorum.  Yağmurdan makineyi koruma faslı başlı başına bir sorun fakat asıl deyinmek istediğim konu olmadığı için yazıyı yağmurdan makinenizi nasıl koruyacağınız hakkında bilgi vermek istemiyorum. Asıl deyinmek istediğim 50mm ile böyle bir havada insan portresi çekmek. Eğer hava kötüyse yolda yüzünü gösteren insan bulmak biraz zor olacak. Diyelim ki buldunuz, 50mm tele bir lens olmadığı için  ifade yakalamak için biraz yanaşmanız gerek. Ne kadar yanaşmamız gerek derseniz, sıcaklığınızı hissedecek kadar derim, yoksa soğuk ve yağışlı bir havada size poz vermesi biraz küçük bir ihtimal. Bunlar çekim öncesi olasık tahmini olmakla beraber yaşayacağım bu tecrübenin çekim sonrasını da paylaşacağım. Havanın güzel olmasını diliyorum. Beraber çekim yapacağımız Ali Baba ve 40 Haramilere sevgilerimi yolluyorum.

5 Comments

  1. Hava durumu yüzünden moralim bozulmuştu. Yazını görünce rahatlatıcı bir şeyler, öneriler filan çıkar diye hemen yapıştım; ama sen de beni hayal kırıklığına uğrattın 😦 Ben sana bir tavsiye vereyim o zaman 🙂 Grip takma, ekstra pil al yanına :))

  2. Grip takmadan olmaz 🙂 hayır çok çekim yapacağımdan değil ama yanımdan hiç ayıramıyorum 🙂 Batery kapağım yok o yüzden sürekli gripli kullanıyorum.
    Daha önce yaşanmış yağmurlu çekim tecrübem olmadığı için bir tavsiyede bulunamadım. Haa elimde Pentax K5 olsaydı duşun altında bile sorunsuz çekim yapabilirdim 🙂 Neyse ümitsiz değilim hatta güzel bir gün olacağını düşünüyorum 🙂

Yorum bırakın